Właścicielem sklepu internetowego opomodern.pl jest firma OpoModern Agnieszka Konopa z siedzibą w: 86-065 Łochowice, ul. Łąkowa 46, NIP: 9532447841.
WARUNKI OGÓLNE
Regulamin określa zasady korzystania przez Klientów ze Sklepu internetowego opomodern.pl
W niniejszym regulaminie:
– Sklep jest to sklep internetowy działający pod adresem opomodern.pl prowadzący sprzedaż wysyłkową produktów znajdujących się w jego ofercie za pośrednictwem sieci Internet.
– Klientami są osoby fizyczne lub prawne dokonujące zakupów w Sklepie.
Wszelkie treści prezentowane na stronie internetowej opomodern.pl mają wyłącznie charakter promocyjny, nie stanowią oferty w rozumieniu przepisów Kodeksu Cywilnego i nie mogą stanowić podstawy jakichkolwiek roszczeń wobec firmy OpoModern Agnieszka Konopa. Informacje na temat produktów Sklep zamieszcza na stronie opomodern.pl. Wszystkie produkty oferowane w Sklepie są nowe i zostały legalnie wprowadzone na rynek polski.
Podane przy poszczególnych produktach ceny są wyrażone w złotych polskich. Ceny obejmują wszystkie ich składniki, w tym cła, VAT i inne podatki. Ceny produktów nie zawierają kosztów przesyłki.
Zmiana ceny może nastąpić poprzez publikację na stronie internetowej Sklepu nowych ofert cenowych i wiąże Sklep od chwili ich publikacji oraz nie ma wpływu na realizację umów zawartych w wyniku złożonych wcześniej zamówień.
Zamówienia można składać w Sklepie 24 godziny na dobę przez cały rok.
SKŁADANIE ZAMÓWIEŃ I WARUNKI DOSTAWY
Klient może złożyć zamówienie w Sklepie w dwóch trybach:
– bez konieczności rejestracji,
– poprzez dokonanie rejestracji, w trakcie której otrzyma na wskazany przez siebie adres e-mail potwierdzenie rejestracji wraz z hasłem dostępu do konta.
Kroki realizacji zamówień:
– Po dokonaniu wyboru produktu i jego atrybutów (rozmiary oraz inne właściwości użytkowe) należy kliknąć ikonę “dodaj do koszyka”, po czym można kontynuować wybór innych produktów z oferty Sklepu lub kliknąć ikonę “realizuj zamówienie” i przejść do finalizowania zakupu.
– Należy podać dane kontaktowe Klienta, dane niezbędne do wystawienia faktury oraz dane adresowe konieczne do realizacji wysyłki. Ważne jest podanie prawidłowego adresu e-mail, co zapewni umożliwienie otrzymanie przez Klienta wszelkich potwierdzeń i informacji generowanych automatycznie przez system.
– Klient wybiera sposób dostawy przesyłki i metodę płatności za zamówienie oraz dokonuje ostatecznego złożenia zamówienia.
– Klient składa oświadczenie o zaznajomieniu się z Regulaminem oraz wyraża zgodę na przetwarzania danych osobowych.
– Po złożeniu w Sklepie zamówienia, automatycznie wysyłana jest na adres e-mail podany przez Klienta wiadomość ze statusem zamówienia – potwierdzeniem przyjęcia zamówienia do realizacji przez Sklep lub oczekiwaniem na płatność elektroniczną, w tym przypadku potwierdzenie przyjęcia zamówienia przez Sklep wysyłane jest dopiero po zaksięgowania płatności.
W trakcie składania zamówień Klient zobowiązany jest do podania w formularzu zamówień prawdziwych danych. Sklep zastrzega sobie prawo do zweryfikowania tych danych przez obsługę Sklepu, drogą telefoniczną lub mailową. Zamówienia, co do których istnieją jakiekolwiek wątpliwości będą weryfikowane; zamówienie takie może zostać anulowane o czym Klient zostanie poinformowany drogą elektroniczną.
W przypadku, gdy Klient chce wprowadzić zmiany w potwierdzonym zamówieniu, może tego dokonać jedynie poprzez kontakt z obsługą Sklepu. Dane kontaktowe znajdują się w zakładce kontakt. Ewentualne zmiany w zamówieniu lub anulowanie zamówienia mogą być dokonane wyłącznie do momentu wysłania towaru do Klienta przez obsługę Sklepu.
W przypadku, gdy część lub całość zamówienia nie może być zrealizowana w związku z niedostępnością któregoś z zamówionych produktów, Klient zostaje poinformowany o stanie zamówienia i podejmuje decyzję o sposobie jego realizacji – tj. realizacji częściowej zamówienia lub anulowaniu całości zamówienia. Sklep zobowiązany jest również poinformować Klienta w przypadku konieczności przedłużenia terminu realizacji zamówienia, związanej z chwilowym brakiem zamawianego towaru oraz określić przewidywany termin realizacji zamówienia. Jeżeli Klient nie wyrazi zgody na wydłużenie czasu realizacji zamówienia może całkowicie zrezygnować z zamówienia bądź też zrezygnować tylko z pozycji, która wydłuża czas realizacji zamówienia. W przypadku anulowania całości lub części przedpłaconego zamówienia Sklep zwróci należną kwotę na rachunek bankowy Klienta.
WYSYŁKA I PŁATNOŚCI
Koszty wysyłki:
Wysyłka zamówionych produktów na terenie Polski jest darmowa przy zamówieniu 200 zł i powyżej natomiast koszt dostawy zamówień o wartości poniżej 200 zł to kwota 20 zł.
Metody wysyłki:
– Kurier DPD,
– Kurier DPD za pobraniem,
– Odbiór osobisty.
Czas dostawy:
Maksymalny czas dostawy wynosi do 10 dni roboczych. Zamówiony towar najczęściej wysyłamy w ciągu 2-3 dni roboczych.
Płatności za zamówienie można dokonywać wybierając jedną z metod:
Metody płatności:
– przedpłata tradycyjnym przelewem na konto bankowe. Na przelewach tradycyjnych w polu “tytuł” należy podać numer zamówienia oraz imię i nazwisko Klienta. Jeśli wpłata nie wpłynie na konto Sklepu w terminie 5 dni od daty złożenia zamówienia, zostanie ono anulowane, o czym Klient zostanie poinformowany drogą mailową),
– szybka płatność przelewem on-line, Blikiem lub kartą kredytową za pośrednictwem sytemu PayU.
– płatność kurierowi przy odbiorze.
Jeśli klient nie odbierze zamówionego towaru wysłanego kurierem DPD lub będzie chciał zwrócić towar, zostanie naliczona opłata za wysyłkę w wysokości 25 zł za pojedynczą oponę lub felgę.
REALIZACJA ZAMÓWIENIA
Wysyłka jest realizowana w sposób wybrany przez Klienta w momencie składania zamówienia, na adres dostawy wskazany przez Klienta. Realizacja zamówień na zasadach określonych w Regulaminie Sklepu, dotyczy Klientów jedynie na terenie Polski. Przyjmowanie zamówień i realizacja wysyłki poza teren Polski nie jest realizowana przez Sklep.
Czas dostawy to okres, w którym przesyłka dostarczona jest odbiorcy od momentu jej nadania. Wysyłka na terenie Polski realizowana jest za pośrednictwem firmy kurierskiej DPD. Podane powyżej terminy obowiązują dla przesyłek nadanych do godziny 15.00 i są terminami deklarowanymi przez DPD. W przypadku nadania przesyłki po godzinie 15.00 doręczenie może się przedłużyć o 1 dzień roboczy.
Sklep nie ponosi odpowiedzialności za niedostarczenie produktów lub opóźnienie w dostawie spowodowanym błędnym lub niedokładnym adresem podanym przez Klienta.
Do każdej przesyłki dołączony jest dowód zakupu (faktura VAT lub paragon fiskalny). W przypadku, gdy Klient chce otrzymać fakturę VAT prosimy o podanie wszystkich danych, koniecznych do wystawienia faktury VAT w momencie składanie zamówienia.
Odmowa przyjęcia i opłacenia przesyłki pobraniowej wysłanej przez Sklep zgodnie ze złożonym przez Klienta i potwierdzonym do realizacji przez Sklep zamówieniem, skutkuje prawem odmowy przez Sklep realizacji kolejnych zamówień składanych przez tego Klienta.
ODSTĄPIENIE OD UMOWY ZAWARTEJ NA ODLEGŁOŚĆ
Klient, zgodnie z ustawą o prawach konsumenta z dnia 24 czerwca 2014 roku, może odstąpić od zawartej na odległość umowy sprzedaży bez podania przyczyny, składając w terminie 14 dni od otrzymania przesyłki oświadczenie o odstąpieniu od umowy. Wzór odstąpienia od umowy dostępny jest tutaj – pobierz plik. Odstąpienia od umowy można dokonać składając oświadczenie przesłane na adres email Sklepu lub wysyłając oświadczenie w formie pisemnej na adres OpoModern Agnieszka Konopa ul. Łąkowa 46, 86-065 Łochowice, najlepiej w tej samej przesyłce razem ze zwracanym produktem.
W razie skutecznego odstąpienia od umowy w tym trybie, umowa sprzedaży jest uważana za niezawartą, a świadczenia obu Stron umowy sprzedaży podlegają niezwłocznemu zwrotowi.
Klient ma obowiązek zwrócić produkt Sklepowi niezwłocznie, jednak nie później niż w terminie 14 dni od dnia, w którym odstąpił od umowy. Produkt powinien zostać zwrócony przez Klienta kompletny, nie używany, ze wszystkimi częściami składowymi i z dołączonym oryginalnym dowodem zakupu (paragon fiskalny lub faktura VAT). Zwracana rzecz nie może nosić śladów używania lub być uszkodzona, metki i plomby nie mogą być oderwane. Klient ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości rzeczy będące wynikiem korzystania z niej w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania tej rzeczy.
Sklep gwarantuje zwrot ceny zakupu zwracanego produktu oraz kosztu dostawy przesyłki do Klienta w wysokości najtańszego sposobu dostarczenia przesyłki oferowanej przez Sklep. Należność jest zwracana w ciągu 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od umowy. Zwrot płatności dokonany zostanie przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały przez Klienta użyte w pierwotnej transakcji, chyba że Klient wyraźnie zgodził się na inne rozwiązanie. W każdym przypadku Klient nie poniesie żadnych opłat w związku z tym zwrotem. Sklep może wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania zwracanej rzeczy lub otrzymania od konsumenta potwierdzenia jej odesłania.
W przypadku płatności kartą płatniczą zwrot środków może zostać wykonany bezpośrednio na kartę płatniczą Klienta. W przypadku zwrotu środków na rachunek bankowy Klient zobowiązany jest do wskazania numeru rachunku bankowego, na który dokonany ma być zwrot należności, w oświadczeniu o odstąpieniu od umowy.
Sklep nie przyjmuje żadnych przesyłek odsyłanych przez Klienta za pobraniem. Klient ponosi koszty zwrotu produktu do Sklepu w przypadku odstąpienia od umowy zawartej na odległość.
WYMIANA TOWARU
W terminie 14 dni od dnia dostarczenia Kupującemu towaru, Kupujący może go wymienić na inny towar, w tej samej lub wyższej cenie. W celu dokonania wymiany Klient powinien:
– wypełnić formularz wymiany towaru dostępny na tej stronie,
– odesłać na swój koszt towar wraz z wypełnionym formularzem wymiany towaru na adres: OpoModern Agnieszka Konopa ul. Łąkowa 46, 86-065 Łochowice
– dopłacić ewentualną różnicę pomiędzy zamawianym, a zwracanym towarem; w tym celu Klient powinien się skontaktować ze Sklepem telefonicznie lub za pośrednictwem poczty email.
Produkt powinien zostać zwrócony przez Klienta kompletny, nie używany, ze wszystkimi częściami składowymi i z dołączonym oryginalnym dowodem zakupu (paragon fiskalny lub faktura VAT). Zwracana rzecz nie może nosić śladów używania lub być uszkodzona, metki i plomby nie mogą być oderwane. Klient ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości rzeczy będące wynikiem korzystania z niej w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania tej rzeczy.
Nowy towar zostanie Kupującemu wysłany, na koszt Sklepu, niezwłocznie po dostarczeniu do Sklepu towaru, który podlega wymianie.
WARUNKI REKLAMACJI
Wszystkie produkty dostępne w Sklepie pochodzą z legalnego źródła, są oryginalne, fabrycznie nowe i posiadają gwarancję jakości producenta. Sklep jest zobowiązany do dostarczenia Klientowi produktu wolnego od wad. Jeśli, po otrzymaniu zakupionego produktu, Klient stwierdzi wadę może skorzystać z uprawnień gwarancyjnych lub z tytułu rękojmi na podstawie art. 5561 i 5563 Kodeksu Cywilnego.
Klient ma prawo do złożenia reklamacji w Sklepie w razie stwierdzenia w dostarczonych produktach wad fizycznych lub prawnych, czyli niezgodności produktu z umową, w szczególności, gdy produkt:
– nie ma właściwości, które produkt tego rodzaju powinien mieć,
– nie ma właściwości, o których Klient został zapewniony przez sprzedawcę lub reklamę,
– nie nadaje się do celu, o którym Klient poinformował Sklep w momencie zawierania umowy,
– został wydana Klientowi w stanie niezupełnym.
W przypadku stwierdzenia wady produktu Klient ma prawo:
- żądać obniżenia ceny,
- odstąpić od umowy,
chyba że Sklep niezwłocznie i bez nadmiernych niedogodności dla Klienta wymieni produkt wadliwy na wolny od wad albo wadę usunie.
Sklep nie jest gwarantem produktów. W przypadku udzielenia przez gwaranta gwarancji jakości obejmującej produkt, jej warunki są udostępniane razem z produktem. Uprawnienia z tytułu gwarancji wykonywane są zgodnie z warunkami zamieszczonymi w dokumencie gwarancyjnym dołączonym do produktu.
Reklamację z tytułu rękojmi lub gwarancji Klient może złożyć osobiście, telefonicznie lub drogą elektroniczną. Ze względu na konieczność oceny wady produktu oprócz zgłoszenia reklamacyjnego należy produkt również odesłać.
Do odsyłanego produktu należy dołączyć dowód zakupu np. paragon fiskalny lub kopię faktury VAT oraz wypełniony formularz reklamacyjny. Sklep nie przyjmuje przesyłek odsyłanych za pobraniem.
Reklamacja z tytułu rękojmi zostanie rozpatrzona w ciągu 14 dni, a reklamacja z tytułu gwarancji w ciągu 30 dni, o czym Klient zostanie poinformowany drogą telefoniczną, mailową lub pisemną. Brak zawiadomienia Klienta o sposobie jej rozpatrzenia w powyższym terminie traktowany będzie jako uznanie reklamacji. W przypadku uznania reklamacji za zasadną, produkt uszkodzony zostanie naprawiony albo wymieniony na nowy, pełnowartościowy, a jeśli będzie to niemożliwe z powodu niedostępności produktu, Sklep zwróci Klientowi równowartość ceny zakupu produktu. Koszty przesyłki zareklamowanego produktu, Sklep zwraca w przypadku uznania reklamacji za zasadną. Klient ma prawo zgłoszenia reklamacji w ciągu 2 lat od daty zakupu produktu w Sklepie.
OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH
Administratorem danych osobowych jest OpoModern Agnieszka Konopa z siedzibą w: 86-065 Łochowice, ul. Łąkowa 46, NIP: 9532447841, zwana dalej Administratorem.
Wypełnienie formularza rejestracyjnego i akceptacja niniejszego Regulaminu jest jednoznaczna z wyrażeniem zgody na przetwarzanie danych osobowych podanych przez Klienta w celu realizacji zawieranej umowy sprzedaży, w szczególności operacyjnej realizacji zamówienia, wysyłki lub dostarczenia zamówionych produktów, realizacji obowiązków wynikających z rękojmi i udzielonych gwarancji, dochodzenia należności oraz wykonywania innych uprawnień i obowiązków wynikających z obowiązujących ustaw.
Podanie danych osobowych przez Klienta oraz zgoda na ich przetwarzanie są niezbędne do zrealizowania zamówienia przez Sklep.
Dane osobowe Klienta mogą być przekazane przez Administratora podmiotom trzecim uczestniczącym w procesie realizacji umowy sprzedaży, w celu prawidłowego jej wykonania, np. firmom kurierskim oraz firmom obsługującym transakcje płatnicze.
Powierzone dane osobowe są przetwarzane przez Administratora wyłącznie w celu realizacji zamówienia, w tym wystawienia faktury i prowadzenia sprawozdawczości finansowej przez okres niezbędny do realizacji umowy sprzedaży oraz przewidziany obowiązującymi przepisami prawa.
Dane osobowe Klienta są chronione i przetwarzane zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) zwanym dalej Rozporządzeniem, Ustawą o ochronie danych osobowych z dnia 29 sierpnia 1997 roku (tekst jedn.: Dz. Ustaw z 2016 poz. 922 z pózn.zm.), Ustawą o świadczeniu usług drogą elektroniczną z dnia 18 lipca 2002 roku i Rozporządzeniem Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji w sprawie dokumentacji przetwarzania danych osobowych oraz warunków technicznych i organizacyjnych, jakim powinny odpowiadać urządzenia i systemy informatyczne, służące do przetwarzania danych osobowych.
Dane osobowe Klienta nie są przekazywane, użyczane, sprzedawane ani udostępniane podmiotom trzecim, chyba, że dzieje się to w przypadku:
- wyraźnej zgody osoby, której dane dotyczą,
- przekazania danych uprawnionym organom na podstawie przepisów prawa.
Dane osobowe Klienta nie są udostępniane podmiotom trzecim w celach marketingowych.
Klient ma prawo dostępu do swoich danych osobowych, do przejrzystego informowania przez Administratora i przejrzystej komunikacji. Dostęp do danych osobowych Klientów zarejestrowanych, posiadających założone konto, jest możliwy w każdym czasie, po zalogowaniu się Klienta na konto, w zakładce “Moje konto”.
Klient ma prawo do sprostowania danych osobowych, które są nieprawidłowe. Klient zarejestrowany może poprawić swoje dane osobowe po zalogowaniu się na konto, w zakładce “Moje konto”.
Klient ma prawo do usunięcia swoich danych osobowych – „prawo do bycia zapomnianym” lub ograniczenia ich przetwarzania w sytuacjach określonych w art.17 i art.18 Rozporządzenia.
Klient ma prawo wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych, bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem. Zgoda może być wycofana w dowolnym momencie.
Klient ma prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych, a także prawo do ich przenoszenia na mocy art. 20 i 21 Rozporządzenia.
Żądanie usunięcia („bycia zapomnianym”), sprostowania, przeniesienia danych osobowych, a także wycofanie zgody na ich przetwarzanie, czy wniesienie sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych, Klient może przesłać do Administratora danych osobowych poprzez formularz kontaktowy wybierając „Administrator danych osobowych”.
Klient ma prawo do wniesienia skargi do Generalnego Inspektora Ochrony Danych Osobowych gdy uzna, że przetwarzanie jego danych osobowych narusza przepisy Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych).
POSTANOWIENIA KOŃCOWE
Regulamin wchodzi w życie z dniem 01.06.24 r w aktualnej wersji. W sprawach nieuregulowanych niniejszym Regulaminem, w szczególności do zawierania i wykonywania umów sprzedaży stosuje się przepisy Kodeksu Cywilnego, Ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej i zmianie Kodeksu Cywilnego i przepisy Ustawy o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę spowodowaną przez produkt niebezpieczny. Niniejszy regulamin nie wyłącza oraz nie ogranicza żadnych uprawnień Klienta będącego konsumentem, które przysługują mu na mocy bezwzględnie obowiązujących przepisów prawa. W przypadku sprzeczności pomiędzy postanowieniami niniejszego regulaminu, a bezwzględnie obowiązującymi przepisami prawa, przyznającymi konsumentom uprawnienia, pierwszeństwo mają te przepisy. Wszelkie spory powstałe na gruncie Regulaminu lub umów sprzedaży rozstrzygane będą przez polski sąd powszechny. Klient akceptując ten regulamin oświadcza, iż zapoznał się z jego treścią oraz zgadza się ze wszystkimi jego postanowieniami.